Novinky

Usporiadajte tovar do regálov príťažlivo, zlepšíte tak predaj

 

 

Predajňa, ktorá nemá štýl, nemá ani budúcnosť. Dnešný trh nám ponúka obrovské množtvo rôznych obchod , tovarov a značiek. Ak chcete, aby bol práve váš obchod úspešný, dajte si záležať na tom, ako vyzerá. Jednou z dôležitých vecí je správne ukladanie tovaru do regálov.

 

Vyberte si tie správne regály

 

Investovať do interiéru predajne je nevyhnuté najmä v začiatkoch podnikania. Tam však cesta nekončí, vášmu obchodu určite neuškodí, ak ho z času načas renovujete, vylepšíte či skrášlite. Postarajte sa o príjemné farby, doplnky, ale najmä o dostatok úložného priestoru.

S tým vám pomôžu regály do predajní. Pri výbere regálov a políc do predajne je potrebné mať jasnú predstavu o tom, aký tovar budete predávať a ako ho chcete usporiadať.

 

Veľkosť regálu si musí obchodník správne zvoliť podľa veľkosti svojej predajne a obrátkovosti výrobkov. Ten, kto má rýchly obrat, mal by voliť väčšie regály, aby nemusel tovar často dopĺňať, poprípade zvoliť taký regál, ktorý umožňuje odloženie istého počtu výrobkov na priebežné dokladanie do regálu.

 

Ak ste si už regály vybrali, prichádza na rad ďalšia dôležitá vec: správne usporiadanie tovaru. Jeho cieľom je dosiahnuť, aby tovar zákazníka upútal a čo najrýchlejšie putoval do nákupného košíka.

 

 

Tovar v regáloch usporiadajte prehľadne a lákavo

 

Keď sa zákazník postaví pred regál, najviac ho upútajú produkty, ktoré sú umiestnené v jeho strede, potom produkty naľavo a nakoniec si zákazník všíma produkty na pravej strane regálu.

 

Výrobky, ktoré k sebe logicky patria sa nevykladajú do celých políc, ale v stĺpcoch po celej výške regálu. Tento princíp vychádza z poznatku, že ľudský zrak sa riadi horizontálnou líniou.

Položky so silným obratom, umiestnené na začiatku regála prilákajú zákazníka späť na toto miesto. Naopak tie druhy tovarov, ktorých predaj by mal byť podporený, mali by byť uložené na tom mieste regála, ku ktorému sa zákazník priblíži najskôr.

 

Jednou z najdôležitejších vecí je dopĺňanie tovaru do maximálnej kapacity regálu. Vizitkou dobrého obchodu je aj označovanie tovarov platnými a zrozumiteľnými cenovkami. Užitočné môžu byť aj ochranné prvky, ktoré zabránia krádeži tovaru alebo jeho neželanému poškodeniu.

 

Vystavený tovar by mal byť dobre viditeľný a otočený prednou stranou dopredu. Nezabúdajte na pravidlo: čo zákazník nevidí, to nekúpi

Výrobky usporiadajte podľa tejto zásady:

  • do hornej časti regálu patria menej známe značky
  • do strednej časti regálu (v úrovni očí) ukladáme najžiadanejšie a najpopulárnejšie výrobky. Táto časť regálu sa zvykne nazývať aj zlatá polica
  • v spodných častiach regálov nájdeme lacné výrobky a produkty neznámych značiek

 

Späť