Novinky

5 tipov na predchádzanie chybám na predajni

 

Nie je presne stanovené množstvo vystavovaného tovaru. V zásade však platí, že čím drahší tovar, tým menšie množstvo sa vystavuje k prezentácií. Treba sa však vystríhať vystaveniu veľkého množstva tovaru.

 1. Menej je viac

Nie je presne stanovené množstvo vystavovaného tovaru. V zásade však platí, že čím drahší tovar, tým menšie množstvo sa vystavuje k prezentácií. Treba sa však vystríhať vystaveniu veľkého množstva tovaru s podobnou tematikou, alebo veľa rozdielnych produktov spolu, ktoré nemajú spoločnú tému. Stráca sa tak predajný odkaz komunikujúci smerom ku zákazníkovi. Bez ohľadu na druh tovaru, ktorý je predmetom predaja vždy treba zvoliť nosný motív, tému predaja. Zákazník musí rýchlo porozumieť konceptu a ľahko sa s ním stotožniť, doslova za pár sekúnd. Takže, doporučujeme menej tovaru, ale aktívnejšiu prácu s ním podľa jasných pravidiel vystavenia tovaru. Predídeme tak zmätku pri výbere a urýchlime nákupné rozhodovanie spotrebiteľa.

 

2. Detaily predávajú

Urobiť dobrý dojem je veľmi dôležité. Hlavným spôsob, ako tak urobiť, je sústrediť pozornosť na malé detaily. Vo všeobecnosti je to prvá vec, ktorú si zákazník všimne. Prípadne mu len podvedome niečo neladí a tým vlastne prekáža. Nahoršie je vnímaný neporiadok a neprehľad na predajni. Na úrovni, kde sa zákazník priamo dotýka tovaru, nesmie byť prach. Ten najviac degraduje hodnotu produktu. Čiže za zaprášený tovar nechce platiť danú cenu.

Urobte si krátky zoznam vecí, na ktoré dbať predtým, ako vyhlásite napríklad výklad za hotový. Skontrolujte a skryte, alebo odstráňte špendlíky, prach, umyte sklo, zrevidujte či písané texty obsahujú potrebné informácie, či sú plagáty správne umiestnené a viditeľné, či je uchytenie zavesených nosičov tovarov pevné, zamaskujte použité dodatočné uchytenia. Samozrejme skontrolujte výklad a prezentačné miesta s tovarom zo všetkých uhlov, hlavne z pohľadu zákazníka a robte tak denne.

 

3. Zabávajte zákazníka

Zákazník si nekupuje tovar len preto, že ho potrebuje. V prevažnej miere až 75% ide o impulzívne rozhodnutie na základe pozitívnych emócií v predajni. Ukazujte svojím zákazníkom tovar a služby tak, aby si vedeli okamžite predstaviť úžitok a pôžitok z ich kúpy. Pútavo vystavený a naaranžovaný tovar poskytne zároveň zábavu a inšpiráciu. Pokiaľ to urobíte správne, Váš zákazník bude chcieť práve ten tovar z výkladu, to oblečenie z figuríny a podobne. Vždy poskytujte zákazníkom niečo naviac. Motivujete ich tak k ďalšej návšteve. Ide o detaily, ako sú: poďakovanie za nákup, úsmev, dať informácie o novom tovare, podanie letáku, kupónu na budúci nákup, alebo zapojenie sa do súťaže a pod.

 

foto: Labaš s.r.o.

 

4. Cena musí ladiť

Nesprávnym usporiadaním predajne, lacno pôsobiacim zariadením, jednoducho neladí cena tovaru s jeho reálnou hodnotou, ktorú pre zákazníka má mať. V obchodných priestoroch, ktoré strácajú na hodnote svojim nevhodným vizuálom často chýba celkový koncept rozloženia tovaru, kreatívny nápad v rámci dizajnu, správne osvetlenie, zanedbaný alebo chýbajúci výklad, prezentačné plochy s tovarom v nich nie sú ľahko dostupné, alebo je tovar poškodený a zaprášený. Drahšie položky tovaru sú často uložené na spodných policiach.

Takže plánujte svoje prezentačné plochy na predajni a tovar ukladajte podľa pravidiel, ktoré uľahčujú jeho predaj.

 

5. Orientácia po predajni

Nakupovanie je dnes zábava a trávenie voľného času, a to má byť jednoduché a inšpirujúce. Úspech predaja je úzko spojený s ľahkou orientáciou po predajni. Zákazník sa chce a potrebuje rýchlo zorientovať a vedieť čo a kde na predajni nájde. Toto je zásadné vyriešiť už pri vstupe do predajne.

Uľahčite zákazníkovi pohyb po predajni označením kategórií sortimentu pre nájdenie želaného tovaru. Zároveň mu ponúknite tipy a inšpirácie na zaujímavý tovar cez kreatívne vystavenia na predajných miestach na konci regálov, na gondolách a podobne. Alebo vystavte tovar spolu s podpornými marketingovými nosičmi (plagáty, stojany, rollupy).

Ak bude navigácia a orientácia po predajni správna, zdržíte u vás v predajni zákazníka dlhšie a tým máte možnosť mu predať tovar, ktorý ani neplánoval kúpiť.

 

Zdroj: pointup.sk

Späť