Novinky

3 overené tipy ako možno pomocou vône zvýšiť tržby

 

Vôňa v predajni vytvára trvalú spomienku, ktorú si človek podvedome uchováva a tento čuchový vnem si pamätá. Pri nakupovaní, rovnako ako pri mnohých iných činnostiach, nerozmýšľame nad tým, či si vôňu ukladáme do pamäte alebo nie. Robíme to podvedome a práve z tohto vychádza princíp aróma marketingu.

Kým veci, ktoré vidíme alebo počujeme, si vieme zapamätať niekoľko dní až týždňov, veci, ktoré cítime, si vieme zapamätať rok alebo niekoľko desiatok rokov. Okrem toho vedecké štúdie ukazujú, že až 75 percent všetkých našich emócií je generovaných na základe vnímania pachu či vône.

Vôňa v predajni pozitívne pôsobí na kupujúcich a z priestoru predajne vytvára miesto pozitívnych zážitkov. Prinášame vám tri overené tipy, ako môžete vôňou zvýšiť tržby z vášho predaja.

 

Tip číslo 1.: Podporte jedinečnou vôňou svoju značku a budujte cez vôňu svoj brand

Predstavte si, že máte znovu 6 rokov a ste na návšteve u starých rodičov. Stará mama pečie váš obľúbený koláč, ktorý rozvoniava po celom dome a vy sa neviete dočkať, kedy ho položí na stôl. Teraz si predstavte, že sa o 20 rokov neskôr prechádzate po centre Bratislavy a z kaviarne zacítite tú istú úžasnú vôňu. Krásna predstava, však? Určite ste na vôňu tohto skvelého koláča nezabudli, ani keď prešlo 20 rokov a počas tohto obdobia ste si na ňu ani raz nespomenuli, ale trvalá spomienka vo vašom podvedomí vás vrátila v čase. Vaša reakcia by bola pravdepodobne nasledovná: bez ďalšieho rozmýšľania vchádzate do kaviarne, objednávate si starý známy koláčik, kávu a čo je najlepšie, určite sa sem ešte vrátite.

Rovnako reagujú aj kupujúci v predajni, keď zacítia známu vôňu v momente, keď vchádzajú do prevádzky. K značke si budujú vzťah a na základe známej vône vedia, že toto je ich značka, ktorej dôverujú. Je to pre nich miesto, kde sa cítia dobre a čo je najdôležitejšie, toto je miesto, kde chcú minúť svoje peniaze. Jasne rozpoznateľná vôňa, ktorá je súčasťou brandu predajne, podporuje zákazníkov k tomu, aby sa k vám tešili rovnako, ako kedysi na prázdniny k starým rodičom.

 

Tip číslo 2.: Produktová vôňa posilňuje emóciu a podporuje predaj (nielen) potravín

Ako na vás pôsobí, keď po vstupe do predajne zacítite čerstvé pečivo? Príjemná vôňa sa šíri predajňou a vy sa už tešíte, ako si čerstvé, chrumkavé pečivo doma vychutnáte. Je dokázané, že produktové arómy podporujú predaj potravín a vytvárajú príjemný zážitok z nakupovania.

Medzi najpopulárnejšie produktové arómy patrí vôňa kávy, bazalky, klobásky, pomarančového korenia a samozrejme čokolády. Pri predstavovaní nových produktov a pri rôznych promočných aktivitách na predajnom mieste dokáže aróma posilniť emóciu a zákazník si váš nový produkt na základe príjemnej vône zapamätá.

Aróma marketing pomáha vytvoriť emóciu z vône, ktorú vystavené a vákuovo uzatvorené produkty poskytnúť nevedia. Túto emóciu si zákazník automaticky spojí s vašou značkou a vytvorí si trvalú príjemnú spomienku. A netýka sa to iba potravinárskych výrobkov. Medzi zaujímavé využitie produktovej arómy patrí napríklad vôňa „Fresh Linen“ od STORE MEDIA, ktorá je vhodná na podporu pracieho prášku alebo aviváže, či iných podobných drogistických výrobkov. Druhý zaujímavý príklad je využitie arómy „Fresh cut Grass“, rovnako od STORE MEDIA, ktorá je vhodná pri vystavovaní kosačiek, grilov a podobne.

 

Tip číslo 3.: Vhodne zvolenou vôňou eliminujte neželané pachy vo vašej prevádzke

Zatiaľ čo prvé dva tipy boli zamerané na vytvorenie želanej vône, tretí tip využitia aróma marketingu je práve na elimináciu nežiaducich pachov. Aj v tom najlepšie nadizajnovanom prostredí totiž dokáže nežiadúci pach dobrý dojem úplne pokaziť.

Ak sú pred vstupom do predajne napríklad toalety alebo stánok s rýchlym občerstvením, aróma sprevádza vašich zákazníkov ešte dlho počas nákupu. Ďalším rizikom neželaných pachov je cigaretový dym či už z vonku alebo z blízkej in-store kaviarenskej prevádzky. Počas letných mesiacov je v predajných miestach zase rušivým elementom pre nakupujúcich zápach ľudského potu.

 

Na záver

Boj o nového zákazníka nie je jednoduchý. Ešte ťažšie je však z nového zákazníka spraviť lojálneho. Marketingové trendy a spôsoby prilákania platiacich klientov sa neustále rozširujú a využitie zmyslového marketingu, medzi ktorý patrí aj aróma marketing, by nemalo v miestach Points of Sale chýbať.

 

 

Zdroj: Storemedia.eu

Späť