Novinky

Nástenná ilustrácia alebo obrázok ako pridaná hodnota

Spotrebitelia sú vyberaví. Preto Vaša predajňa musí zaujať pozornosť ihneď po vstupe. Ešte lepšie pred vstupom. Mnohé predajne preto do interiéru a na steny inštalujú veľkoplošnú grafiku, fotografie, ilustrácie alebo iné esteticky a vizuálne lákavé prvky, citáty a pod.

 

Kedysi, keď sme chceli zakryť nepekný múr, tak sme ho prekryli tapetou alebo plagátom. Dnes je to už inak. Aj to, čo je na stene musí plniť účel, prinášať posolstvo a byť v súlade so značkou, atmosférou predajne, podobne ako hudba alebo vôňa.

 

Do popredia sa dostávajú aj trojrozmerné objekty, plastiky, koláže, graffitti, alebo iné často ojedinelé dizajnové riešenia, ba aj umelecké diela súvisiace s interiérom a zameraním prevádzky. Dôležité je nezabudnúť na nasvietenie fotografie, ak práve nie je zámerom čierno-biela hra s tieňmi v štýle noir. 

 

Priestor a čas rozhodujú


Veľkoformátovou fotografiou bývajú pokryté niektoré z odhalených stien, väčšinou stena oproti vchodu alebo stena viditeľná cez výklad. Prípadne grafika pokrýva celý výklad. Nemá zmysel skrývať fotografie za plné regály potravín alebo chladiacu techniku. Áno, majú význam aj za policami, ale väčšinou v segmente módy a doplnkov, kde vytvárajú vhodné pozadie, kulisu „riedko“ vystavenému tovaru. Z psychológie predaja vieme, že ak je tovar vystavený ako solitér, samostatný kus, vnímame ho ako drahší a luxusnejší.

 

Obsah a posolstvo


Z pohľadu obsahu fotografie je potrebné dbať na súzvuk s predajňou, jej sortimentom a dizajn manuálom. Každá súčasť vášho maloobchodného grafického dizajnu musí odrážať vašu značku a logo spolu s maloobchodnou propagáciou sezóny. Málokomu dnes stačí štandardný dizajn, naopak retaileri úzko spolupracujú s profesionálmi v oblasti grafického dizajnu, aby vytvorili vlastnú grafiku.

Zvyčajne sú na veľkorozmerných fotografiách prírodné reálie, krajina, príroda, kvety, stromy, ľudia a tovar, a to prevažne čerstvý tovar – pečivo, ovocie, zelenina. Z výskumov totiž pramení, že človek prirodzene inklinuje k prírode a k panoramatickým výhľadom. V uzatvorenom relatívne sterilnom prostredí obchodu tak môžu fotografie opticky zväčšovať priestor a akoby virtuálne jednu stenu urobiť priehľadnou. Simulujú tak kontakt s prírodou.

 

Mimochodom pre mozog ide podvedome o rovnakú informáciu, nerozlišuje, či predajňa má skutočnú stenu alebo stena chýba a obchod pokračuje lúkou s Tatrami na horizonte.

 

Písmo a grafika


Niekedy fotografie v prevádzkach nahrádza kaligrafia, ozdobné písmo alebo ide o kombináciu písma a grafiky, písma a ilustrácií, na ktorých sa prelína starý i moderný rukopis. Takáto dekorácia má zároveň informačnú funkciu a zároveň aj estetickú. Populárne sú ikony, infografika a tzv. word cloud, oblaky vytvorené zo slov a písme rôznych veľkostí, ktoré sú uložené horizontálne aj vertikálne.

 

Obľúbené sú aj nástenné infografiky za pultom s čerstvými a mäsovými výrobkami. Zvyčajne zobrazujú hospodárske zvieratá, na ktorých sú vyznačené jednotlivé partie ako krkovička, pliecko a podobne.  Z vlastných skúseností vieme, že je dobré staviť na minimalizmus, aby sa vedel nakupujúci ľahko orientovať.

 

Zdroj: http://www.retailmagazin.sk/obchodnik/maloobchod/3677-nastenna-ilustracia-v-predajni-musi-mat-zmysel

Späť